آشنایی با علت سیفوناژ یا مکش سیفونی

تعریف مکش سیفونی در همه خانه ها به خصوص خانه هایی که دارای چاه فاضلاب هستند حشرات موزی از قبیل سوسک در چاه فاضلاب خانه ها وجود دارد اما دلیلی که موجب شده که همه از بابت ورود این حشرات موذی و سوسک ها به منزلشان آسوده خاطر شوند همین سیفون ها هستند.
در مقاله سیفون فاضلاب چیست در سایت برچسب شما می توانید درباره آنها مطالعه بکنید و با کاربردشان آشنا شوید در آنجا متوجه می شوید که با همان مقدار آبی که در درون خود ذخیره می‌کنند می‌توانند از ورود جانوران و حشرات موذی به داخل خانه جلوگیری کنند. اما ما در این مقاله می خواهیم درباره مشکل سیفون ها صحبت کنیم، سیفوناژ همان مشکل سیفون هاست که به طور اختصاصی در این مقاله به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

آشنایی با مفهوم سیفوناژ

تا به حال اصطلاح سیفون آن یا مکش سیفونی را شنیده اید؟ شاید هم دنبال معنای آن می گشتید و می‌خواستید بدانید که چیست حالا هم به همین دلیل است که دارید این مقاله را مطالعه می کنید. خالی شدن آب مخزن سیفون یا همان مکش سیفونی را سیفوناژ می گویند به این صورت که دیگر آبی در سیفون نمی ماند و دیگر مانعی برای ورود به بوهای نامطبوع و حشرات موذی وجود ندارد.
در عمل سیفوناژ آب موجود در سیفون ها خالی میشوند و دیگر عاملی برای نگه داشتن بوی بد و حیوانات موذی به داخل منزل وجود ندارد. حال که به صورت کلی متوجه شدید سیفوناژ چیست و با مکش سیفونی آشنا شدید، در ادامه به این می پردازیم که برای سیفوناژ علت های مختلفی را بیان کردند، که می خواهیم آنها را برای شما بیان کنیم.

یکی از مشکلات رایج سیفون ها به جز سیفوناژ میتواند گرفتگی سیفون ها به وسیله مواد غذایی یا دستمال توالت و یا هر چیز دیگری هم باشد که در صورت رخ دادن این مورد شما می‌توانید از کارهایی که برای باز کردن لوله سیفون مناسب هست استفاده کنید البته اگر مایل هستید که باز کردن سیفون و لوله فاضلاب منزلتان توسط یک متخصص صورت بگیرد لطفاً به سایت برچسب مراجعه کنید از هر نقطه تهران که هستید می‌توانید به عنوان مثال با جستجوی عبارت لوله بازکنی سعادت آباد در گوگل می توانید از خدمات لوله بازکن های سایت برچسب استفاده نمایید.

دلایل سیفوناژ چیست؟

خالی شدن آب سیفون یا همان سیفوناژ یا مکش سیفونی به خاطر چند دلیل است ما در اینجا دو دلیل مهم را برای شما بیان می‌کنیم تا بدانید که دلیل اصلی سیفوناژ چیست.

  • وقتی که ما از سیفون و روشویی و سینک برای مدت زیادی استفاده نمی کنیم آب داخل سیفون تبخیر می شود مثلاً هنگامی که به مسافرت می رویم یا هنگامی که هوا گرم است و دروس هم برای تبخیر شدن آب داخل سیفون کافیست و زمانی که ما از سفر باز می گردیم با بوی بد و حیوانات موذی در خانه روبرو می شویم در این مواقع برای رفع بوی بد فاضلاب و عبور آب بیشتر از لوله ها می توانید با لوله بازکنی شمال تهران در سایت برچسب هماهنگ نمایید تا بلافاصله خود را به محل مورد نظر شما برسانند و به رفع ایرادات موجود در سیفون بپردازند و از وارد آمدن آسیب جدی به سیستم لوله کشی فاضلاب منزلتان جلوگیری نمایند.
  • زیاد شدن فشار بیرون و کم شدن فشار داخل که منجر به مکش آب به داخل لوله و یا به اصطلاح همان مکش سیفونی است وقتی مقدار زیادی آب را وارد لوله فاضلاب می‌کنید یا در طبقات پایینی آب را به یکباره با حجم خیلی بالا وارد لوله می کنند در سیفونهای طبقات بالاتر مکش ایجاد می‌شود یعنی ممکن است آب سیفون شما تخلیه گردد و به اصطلاح همان سیفوناژ اتفاق بیفتد دلیل این اتفاق این است که در زمانی که آب درون به صورت کامل شروع به حرکت می‌ کند یک قدرت کشش ایجاد می‌شود که بر فشار بیرونی سیفون غلبه پیدا می کند و به سمت خودش می کشد در نتیجه آب سیفون خالی میشود که این دو تا علت را سیفوناژ خودکار و یا سیفوناژ القایی می‌نامند.نکته: چه سیفوناژ القایی و چه سیفوناژ خودکار هر دو زمانی روی می دهند که فشار داخل با فشار بیرون برابر نباشد و منفی شود آن موقع است که باعث مکش آب و پدیده سیفوناژ می گردد.

راه مقابله با عمل سیفوناژ

به طور کل مشکل سیفوناژ چون طبق قاعده های فیزیکی هست به طور کلی و عمومی روی می دهد اما ما می توانیم با چند راهکار از این اتفاق جلوگیری کنیم اگر می خواهید بدانید که راه حل مقابله با پدیده سیفوناژ چیست می توانید علت های زیر را مطالعه کنید.

  • ایجاد شیب مناسب برای سیفون ها می تواند بسیار مفید باشد و به کم شدن مکش سیفونی و پدیده سیفوناژ کمک بسیاری بکند ما می توانیم با ایجاد شیب مناسب آب را به درون لوله ها بفرستیم و با این کار از فرستادن مقدار زیادی آب به درون لوله ها و پدیده سیفوناژ جلوگیری کنیم.
  • آب را در روشویی ها و سینک های دستشوی به یک باره رها نکنیم استفاده از چاه بست ها خود می‌تواند کمی موثر واقع بشود و جلو اتفاق سیفون آن را بگیرد مثلاً در هنگامی که سوسک ها وارد لوله فاضلاب می ‌شوند دیگر نمی توانند به داخل ساختمان و خانه شما راه پیدا کنند.
  • گذاشتن یک هواکش برای لوله های فاضلاب بسیار می‌تواند در جلوگیری از پدیده سیفوناژ موثر باشد.
    اگر قطر لوله های فاضلاب شما کم شده اند و آب در آنها به راحتی و به خوبی حرکت نمی کند یا به علت مکش زیاد سیفوناژ رخ می‌دهد می‌توانید کارتان را به یک لوله باز کنی و چاه بازکنی ماهر بسپارید تا بتواند مشکل گرفتگی لوله را برطرف کرده و حجم آب بیشتری از لوله های فاضلاب عبور کند با این کار کمتر شاهد پدیده سیفوناژ خواهیم بود اگر در تهران زندگی میکنید میتوانیم بهترین لوله باز کن ها را در هر منطقه از تهران زندگی می کنید در اختیارتان قرار دهیم مثلااگر در ونک و یا زعفرانیه زندگی می‌کنید ما می توانیم با توجه به منطقه ای که در آن زندگی می کنید بهترین لوله بازکن ها ایا چاه بازکن ها را در اختیارتان قرار دهیم با قیمتی ارزان و مهارتی بسیار خوب که می‌تواند خاطرتان را کاملاً آسوده کند.
  • نکته بسیار مهمی که قابل توجه است برای جلوگیری از اتفاق سیفوناژ بهترین راه برای مقابله با سیفوناژ خودکار این است که لوله هواکش در سیستم فاضلاب خود در نظر بگیریم و توجه کنید که این سیستم هواکش می تواند هوای داخل لوله با بیرون لوله را به‌خوبی تنظیم کند و فشار داخل و و خارج لوله را به خوبی برا برگرداند در صورتی که هوای بیرون سیفون دیگر نتواند به هوای داخل آن غلبه کند و باعث پدیده سیفوناژ شود.

در همه منازل بخصوص منازلی که دارای چاه فاضلاب هستند بوهای نامطبوع و جانورانی از قبیل سوسک و حشرات موذی در چاه فاضلاب آنها وجود دارند، اما تنها چیزی که باعث شده که افراد خیالشان از بابت ورود این حشرات از چاه به درون منزل راحت باشد، همین سیفون ها هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *